Διερεύνηση δυνατοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης του Λαογραφικού Κέντρου Κίτσου Μακρή – Σχεδιασμός πρότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Φορέας Χρηματοδότησης: 
Research committee UTH
Φορέας Υλοποίησης: 
Department of Early Childhood Education, University of Thessaly
Επιστημονικός Υπεύθυνος: 
Ειρήνη Νάκου
Διάρκεια: 
2010-2011

Περίληψη
Αντικείμενο του ερευνητικού αυτού έργου είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης του Λαογραφικού Κέντρου Κίτσου Μακρή στον Βόλο. Με βάση τις αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας, της μουσειακής εκπαίδευσης και συναφών επιστημονικών τομέων, όπως η θεωρία του υλικού πολιτισμού και οι σύγχρονες απόψεις της ιστορικής εκπαίδευσης, διερευνούνται νέες μέθοδοι προσέγγισης, ερμηνείας και δημιουργικής αξιοποίησης του Κέντρου και των συλλογών του, με τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση αντίστοιχων πρότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε διαφορετικές ηλικίες παιδιών. Το έργο αναμένεται να εμπλουτίσει και να ανανεώσει την εκπαιδευτική διάσταση του Κέντρου και να συμβάλει στην καλύτερη αξιοποίησή του, τόσο από φοιτήτριες και φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όσο και από σχολικές και οικογενειακές ομάδες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Νάκου, Ει. & Τάχα, Α. (2010). Εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας από φοιτήτριες και φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Λαογραφικό Κέντρο του Κίτσου Μακρή στον Βόλο. Ηλεκτρονική δημοσίευση στο Γαβριλάκη, Ει. & Κατσαούνη, Φ. (Επιμ.) Αφιέρωμα: Εκπαιδευτικά προγράμματα και λαϊκός πολιτισμός. Αθήνα: Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμεικής.  http://www.potterymuseum.gr/pub/Category.asp?lang=gr&catid=62