Το αττικό μετρό ως μουσειακός χώρος: στάσεις και αντιλήψεις των επισκεπτών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο - ΠΜΣ: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Φοιτητής/τρια: 
Ρεμπούτσικα Ειρήνη
Επιβλέπων: 
Ειρήνη Νάκου

Η κατασκευή του Μετρό της Αθήνας αποτελεί αναμφισβήτητα ένα σπουδαίο έργο για την πόλη των Αθηνών, αφού γεννήθηκε με κύριο στόχο να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της πόλης. Εκείνο, όμως, το στοιχείο που κάνει το συγκεκριμένο έργο μοναδικό, είναι ότι μέσα από την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης αρχαιολογικής ανασκαφής, που έχει λάβει, έως σήμερα, χώρα στο αθηναϊκό υπέδαφος, αποκαλύφθηκαν νέα ευρήματα, τα οποία αναθεωρούν, ανασκευάζουν και συμπληρώνουν την ήδη υπάρχουσα εικόνα για την Ιστορία της πόλης. Η μεγάλη αξία αυτού του έργου έγκειται, επίσης, στο γεγονός ότι η νέα αυτή γνώση προσφέρθηκε, άμεσα, σε όλους μέσω της δημιουργίας μόνιμων μουσειακών εκθέσεων στους σταθμούς, με ευρήματα από τις ανασκαφές. Εκτός, όμως, από τις εκθέσεις αρχαιοτήτων σημαντική θεωρείται και η προσπάθεια Αισθητικής Πλαισίωσης των σταθμών του Μετρό με έργα σύγχρονων ελλήνων καλλιτεχνών.Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις του κοινού για τις μόνιμες μουσειακές εκθέσεις, σε πέντε σταθμούς του Μετρό της Αθήνας, Σύνταγμα, Μοναστηράκι, Ακρόπολη, Ευαγγελισμό και Αιγάλεω. Για τη διερεύνηση του θέματος, επιλέχθηκαν, ως δείγμα, 194 επισκέπτες/ επιβάτες των μόνιμων εκθέσεων, καθώς και 234 μαθητές/ τριες της, Α΄ και της Β΄ τάξης Γυμνασίου, δυο Δημόσιων Σχολείων στην περιοχή της Αθήνας. Μέσα από την παρούσα έρευνα, έγινε σαφές, ότι το κοινό έχει αποδεχτεί με πολύ θετικό τρόπο, την ιδέα έκθεσης αρχαιοτήτων και έργων σύγχρονής ελληνικής τέχνης, στους σταθμούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν, τόσο τα θετικά, όσο και τα αρνητικά στοιχεία, του ερμηνευτικού σχεδιασμού των μόνιμων εκθέσεων και έθεσαν ζητήματα επανασχεδιασμού και βελτίωσης, της επικοινωνιακής και εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται στους εκθεσιακούς χώρους του Μετρό της Αθήνας.

http://estia.hua.gr/browse/2648