«Νεότερη Ελληνική Ζωγραφική και Μουσειακά Εκπαιδευτικά Προγράμματα»

Φοιτητής/τρια: 
Παναγιώτα Κουτσάκη

Η παρούσα εργασία ξεκίνησε έχοντας ως κίνητρο την συγκέντρωση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που έχουν εκπονηθεί από τα ελληνικά Μουσεία Τέχνης, καθώς και τις Πινακοθήκες. Έτσι έπειτα από διαδικτυακή και βιβλιογραφική έρευνα συγκεντρώθηκε η πλειοψηφία των προγραμμάτων, που έχουν οργανωθεί και υλοποιηθεί και υπήρχαν στοιχεία. Τα αποτελέσματα, όπως και τα συμπεράσματα τις έρευνας αποτελούν το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας. 

Ωστόσο η έλλειψη καταγραφής οργανωμένων προγραμμάτων από πλευράς εκπαιδευτικών οδήγησαν στην δημιουργία ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος για παιδιά προσχολικής ηλικίας βασισμένο σε έργα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα. Η επιλογή της συγκεκριμένης Πινακοθήκης έγινε λόγω της αξιόλογης συλλογής έργων νεότερης  ελληνικής τέχνης. Πιο αναλυτικά η ιστορική πορεία των έργων της συλλογής καθώς και τα βιογραφικά στοιχεία του δωρητή Γ.Ι. Κατσίγρα παρατίθενται στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας. 

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα  πλαισιωμένο από δύο Θεματικές Προσεγγίσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν προετοιμασία κατά την επίσκεψη στην Πινακοθήκη, επίσκεψη στην Πινακοθήκη και περαιτέρω δραστηριότητες επεξεργασίας του θέματος μετά την επίσκεψη στην Πινακοθήκη. Οι Θεματικές Προσεγγίσεις παρατίθενται στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας. 

Στο τελευταίο μέρος της εργασίας υπάρχει το Παράρτημα με τα Φύλλα Εργασίας τα οποία αναφέρονται στην εργασία.