Μουσεία και Εκπαίδευση: μέθοδοι προσέγγισης και ερμηνείας μουσειακών αντικειμένων

Φορέας Χρηματοδότησης: 
Επιτροπή Ερευνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Φορέας Υλοποίησης: 
Εργαστήριο Μουσειακής Έρευνας και Εκπαίδευσης
Επιστημονικός Υπεύθυνος: 
Νίκη Νικονάνου
Διάρκεια: 
2012-2014

Ερευνητικό αντικείμενο του έργου αποτέλεσε η διερεύνηση μεθοδολογιών προσέγγισης και ερμηνείας μουσειακών αντικειμένων που εφαρμόζονται σε μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Ανάμεσα στην ποικιλία μεθοδολογικών επιλογών που εφαρμόζονται στη μουσειοπαιδαγωγική, η ερευνητική ομάδα επέλεξε να επικεντρωθεί σε αυτές που σχετίζονται με την εφαρμογή θεατρικών μεθόδων. Η εφαρμογή θεατρικών μεθόδων στην ερμηνεία της πολιτιστικής κληρονομιάς εντάσσεται στο ευρύτερο πεδίο του μουσειακού θεάτρου (museum theatre). Το πρόγραμμα αφορούσε  στη συστηματική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έκαναν  χρήση θεατρικών μεθόδων για την ερμηνεία μουσειακών αντικειμένων και μνημείων.  Σε αυτό το πλαίσιο διερευνήθηκαν οι δυνατότητες του μουσειακού θεάτρου να προσφέρουν δυνατότητες παρουσίασης περισσότερων αφηγήσεων και συζήτησης της μουσειακής αυθεντίας καθώς και οι δυνατότητές του να υποστηρίζει τη λειτουργία του μουσείου ως χώρου εμπειρίας, μάθησης και ψυχαγωγίας.  

Δημοσιεύσεις

Nikonanou. N., Venieri. F. 2017. “Interpreting social issues: Museum theatre's potential for critical engagement”, Museum and Society, 15(1),16-32 

Nikonanou, N. & Venieri, F. 2014 “Museum as Gameworlds: The use of Live Action Role Playing Games in Greek Museums”, The International Journal of the Inclusive Museum, Vo 6, Issue 3, 67-76 (http://ijz.cgpublisher.com/product/pub.177/prod.285).

Venieri, F. & Nikonanou, N. 2015. “Museum Theatre in Greece: Perspectives in site interpretation”, EXARC, 2015/2, on-line: http://journal.exarc.net/issue-2015-2