Άννα Χρονάκη

Η Άννα Χρονάκη είναι καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Έχει εργαστεί στο University of Bath-UK  (1994-7), στο University of Aalborg-DK (1995), στο Ι.Τ.Υ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών) του Πανεπιστημίου Πατρών (1997-9) και στο School of Education του Open University στο Milton Keynes–UK (1999-2001). Eίναι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και υπότροφος του Ι.Κ.Υ. για την εκπόνηση μεταπτυχιακών σπουδών στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της διδακτικής των μαθηματικών στο University of Bath. Η διδακτορική της διατριβή εστίασε στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή παιδαγωγικών δράσεων που αφορούν τη συνάντηση τέχνης και μαθηματικών (βλ. Chronaki, A. (1997) ‘Case Studies in the Teaching of Mathematics through the use of Art-Based Activities’, Unpublished PhD thesis, University of Bath.). Το ερευνητικό της έργο εστιάζει σε θέματα θεωρίας και μεθοδολογίας που αφορούν ζητήματα επικοινωνίας και ετερότητας στο πλαίσιο χρήσης τεχνολογίας και τεχνών. Την ενδιαφέρει η επαν-αφήγηση της σχέσης του υποκειμένου με τεχνομαθηματικές ιδέες και πρακτικές. Δημοσιεύσεις της υπάρχουν σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, περιοδικών και συλλογικών τόμων (βλ. αναλυτικά http://ltme.ece.uth.gr/annachronaki). Έχει επιμεληθεί ένα βιβλίο για την επικοινωνία στις τάξεις των μαθηματικών;‘Challenging perspectives on mathematics classroom communication’ από τον εκδοτικό οίκο IAP (2005), και ένα βιβλίο για την έμφυλη οπτική της σχέσης μαθηματικών, τεχνολογίας και εκπαίδευσης; ‘Mathematics, Technologies, Education: the gender perspective’ από τον εκδοτικό οίκο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2008). Επίσης έχει επιμεληθεί την μετάφραση του βιβλίου της Valery Walkerdine ‘Αποκλείοντας τα Κορίτσια: Κορίτσια και Μαθηματικά’ στις εκδόσεις Gutenberg (2013).
chronaki [at] uth [dot] gr

Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (επιλογή)

  1. Chronaki, A. and Matos, A. (2013) Technology use and mathematics teaching: teacher change as discursive identity work. Learning, Media and Technology. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17439884.2013.776076#.UcsgQt...
  2. Χρονάκη, Α.  (2013) Το ‘δικαίωμα’ στο δικαίωμα εκπαίδευσης: ο απόηχος ενός εθνογραφικού πειράματος για τα σχολικά μαθηματικά. Στο Α. Λυδάκη (επιμ.). Pομά: πρόσωπα πίσω από τα στερεότυπα. Σειρά: Κοινωνικές Ανισότητες στην Ελλάδα. Αθήνα. Αλεξάνδρεια (επιμέλεια σειράς: Iορδάνης Ψημμένος). http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=24124
  3. Chronaki, A and Pechtelidis, Y. (2012). Being Good at Maths: Fabricating Gender Subjectivity. Vol 1. No3; 246-277
  4. http://www.hipatiapress.info/hpjournals/index.php/redimat/article/view/459
  5. Χρονάκη, Α. (2012) H επίλυση αριθμητικών προβλημάτων ως τόπος διαχείρισης ετερότητας. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών: The Greek Review of Social Research. Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών. 137-138 Α'-Β', 2012, 173-200  http://www.grsr.gr/preview.php?c_id=488
  6. Χρονάκη, Α. (2012). Δημιουργώντας ρήγματα σε κυρίαρχους Λόγους περί ανάπτυξης: κυβερνοργανισμοί και υπάλληλα υποκείμενα στη σχολική τεχνοεπιστήμη. Στο Σ. Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Π. Βουτσινά κ.α. (επιμ.) Να κοιτάς με άλλα μάτια να βλέπεις διαφορετικά. Αθήνα. Εκδόσεις Σχολής Μωραίτη.
  7. Chronaki, A. (2011) ‘“Troubling” Essentialist Identities: Performative Mathematics and the Politics of Possibility’. In M. Kontopodis, C. Wulf, and B. Fichtner. (eds) Children, Development and Education: Cultural, Historical and Anthropological Perspectives. Spinger Science. The Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development, pp. 207-227.
  8. http://dc428.4shared.com/doc/JAZ398gN/preview.html
  9. Chronaki, A. (2011) Disrupting development as the quality/equity discourse: Cyborgs and subalterns in school technoscience. In B. Atweh, M. Graven, W. Secada and P. Valero (eds.). Mapping equity and quality in mathematics education. Dordrecht. Springer, pp. 3-21.
  10. http://www.springer.com/education+%26+language/mathematics+education/boo...
  11. Chronaki, A. (2010) Revisiting mathemacy: A process-reading of critical mathematics education. In H. Alro, O. Ravn and P. Valero (eds) Critical Mathematics Education: Past, Present and Future. Rotterdam: Sense Publishers, pp. 31-50.
  12. Χρονάκη, Α. (2010) Το Διδακτικό Πείραμα: H ποιοτική μελέτη της μαθησιακής διαδικασίας στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης. Στο Μ. Πουρκός και Μ. Δαφέρμος (επιμ.) Ποιοτική Έρευνα στην Ψυχολογία και στην Εκπαίδευση: Επιστημολογικά, μεθοδολογικά και ηθικά ζητήματα. Αθήνα. Τόπος, σελ. 605-628.
  13. Chronaki, A. (2009) Women writing for a school mathematics journal: belonging and becoming in a gendered network.  In A. Chronaki. (ed). Mathematics, Technologies, Education: The gender perspective. University of Thessaly Publication series, pp. 129-135.
  14. Chronaki, A. (2009) Technoscience in the ‘body’ of Education: Knowledge and Gender politics in A. Chronaki. (ed). Mathematics, Technologies, Education: The gender perspective. University of Thessaly Press, pp. 7-27.
  15. Chronaki, A. (2009) An Entry to Dialogicality in the Maths Classroom: Encouraging Hybrid Learning Identities In M. César and K. Kumpulainen (eds.) Social Interactions in Multicultural Settings. Sense Publishers Press, pp. 117-143.
  16. Xρονάκη, Α. (2009) Φύλο και Μαθηματικά. Λήμμα για το Ηλεκτρονικό Λεξικό ΦυλοΠαιδεία http://www.thefylis.uoa.gr/fylopedia/index.php/Φύλο_και_μαθηματικά
  17. Chronaki, Α. (2008) ‘Sciences entering the ‘body’ of education: Women’s experiences and masculine domains of knowledge’. In M. Chionidou-Moskofoglou, A. Blunk, R. Sierpinska, Y. Solomon, R. Tanzberger (eds) Promoting Equity in Maths Achievement: The Current discussion. The University of Barcelona Press, pp. 97-110.
  18. Στάμου, Α. και Χρονάκη, Α. (2007) Πως γράφονται τα σχολικά μαθηματικά: επιστημονικοί λόγοι και έμφυλες διαστάσεις στα κείμενα του περιοδικού Ευκλείδης Α. Στο Κριτική Επιστήμη και Εκπαίδευση. Τεύχος 5, σελ. 25- 45.
  19. http://www.hpdst.gr/el/publications/kritiki/issues/5/25
  20. Χρονάκη, Α. (2006) Η πρό(σ)κληση της γεωμετρίας και της τεχνολογίας στις μικρές ηλικίες: To 'μέσο' και το ‘μήνυμα’ του συστήματος άτομα-τεχνολογία-δραστηριότητα. Θέματα στην Εκπαίδευση. 7 (1), σελ. 23-51.
  21. Chronaki, A. (2005) Learning about 'learning identities" in the school arithmetic practice: The experience of two young minority Gypsy girls in the Greek context of education. In the European Journal of Psychology of Education: Special Issue on “The Social Mediation of Learning in Multiethnic Classrooms” Guest Editors: Guida de Abreu and Ed Elbers. Vol. XX, no 1, pp. 61-74. http://link.springer.com/article/10.1007/BF03173211
  22. Chronaki, A. (2004) Researching the school mathematics culture of ‘others’- Creating a self-other dialogue. In P. Valero and R. Zevenbergen (Eds.). Researching the Socio-Political Dimensions of Mathematics Education: Issues of power in theory and methodology. Kluwer Academic Publishers. Netherlands. pp. 145-165. ΙSBN 1-4020-7906
  23. Chronaki, A. (2000) Teaching maths through theme-based resources: Pedagogic style, ‘theme’ and ‘maths’ in lessons. Educational Studies in Mathematics. Vol. 42. pp 141-163.
  24. http://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1004124328308#page-1
  25. Chronaki, A. (2000) Visions of school mathematics curriculum and maths teacher education programs: In search of a discourse? (translated in French by Stephane Lacroix and Daniel Martin) [Periodique Publie par l’ Association Canadiene d’ Education de Langue Francaise. (ACELF): Education et Francophonie: Revue Scientific Virtuelle. Vol. XXVIII, No.2, automne-hiver 2000. pp. 121-147 (http://www.acelf.ca/revue/XXVIII-2/articles/07-Chronaki.html).